flåtestyring

3 tips som hjelper din virksomhet i gang med hjemlevering

Trenger bedriften din å komme i gang med hjemlevering umiddelbart? Disse løsningene vil hjelpe deg med å komme dit!

Mange selskaper; restauranter, kafeer og andre små til mellomstore bedrifter, er nå tvunget til raskt å skifte gir og sette opp en form for hjemleveringstjeneste for å holde seg flytende under COVID-19-utbruddet. Slik situasjonen ser ut nå, kan ikke kunder komme til deg, så du må komme til dem raskt og effektivt. Den enkleste måten er å få på plass et mobilt og ryddig system som gir oversikt over hjemleveranser, uten fysisk kontakt mellom dine ansatte.

Tilpasning til den nye situasjonen kan for mange være ganske overveldende. Hvordan kan du kontrollere virksomheten din til sosial distansering og innføre hjemlevering? Hvordan kan du følge med på hvilken bil som er tilgjengelig og hvor sjåførene dine er? Hvordan sørger du for at de velger den raskeste ruten til kunden?

En tydelig og brukervennlig telematikkløsning kan være en stor fordel i denne situasjonen. Avhengig av hvilken virksomhet du driver og kompleksiteten i leveringsvirksomheten din, har du noen alternativer å velge mellom når du leter etter et prosjektstyringsverktøy, alt fra gratis apper til programvareplattformer i toppklasse som dekker mer komplisert logistikk.

1. Lever bestillinger raskt med informasjon om førerens plassering

Prosjektstyringsappen fra Fleet Complete gjør det enkelt å sette opp leveringsoppdrag i selskapet og fylle ut bestillinger når de kommer inn og distribuere til den ansatte som er nærmest kunden (du kan se dette umiddelbart når du også aktiverer flåtestyring fra Fleet Complete). En enkel appløsning som samler den viktigste informasjonen til sjåføren som skal levere bestillingen.

Ved å administrere alt digitalt sparer du også mye tid på administrasjon og har riktig grunnlag for fakturering og lønn. Et tips er å bruke appen til å lage en leveringsoppgave med nødvendig informasjon som du deretter sender direkte til ønsket ansatt som også har prosjektappen i mobilen. I appen kan de godta eller avvise oppdrag, hvis de allerede jobber med en annen hjemleveing.

Når sjåføren er tilgjengelig for en ny levering, kan du delegere de respektive oppgavene basert på hvor de ansatte er. Du ser også status for andre oppdrag i appen for en full oversikt.

{{cta(‘8861a8fb-4086-4770-9b01-70018b4d094d’)}}


2. Automatiser så mye som mulig

Selv om prosjektstyringsverktøyet er en flott måte å håndtere leveranser på, får du den ultimate løsningen med en automatisk kjørebok som tar det et skritt videre – med sanntids kjøretøystatus og ruteoptimalisering for å håndtere leveranser så lønnsomt som mulig.

Med flåtestyring kan du følge med på selskapets kjørerutiner og sikre at de er på plass til kunden i riktig tide, samtidig som du umiddelbart svarer på nye kundeordrer – alt fra dataskjerm eller mobil. Få fingeren på pulsen på alt som skjer på veien med den nyeste GPS-sporingsteknologien som samler all bilaktivitet på et live-kart.

Du kan redusere leveringstiden umiddelbart ved å identifisere den nærmeste ansatte i forhold til leveringsadressen. Kundene våre sparer i gjennomsnitt opptil 12 prosent på drivstofforbruket ved å optimalisere ruter og redusere hviletid på denne måten.

Du får også GPS og tidsstempler som kan brukes som bevis på levering for kundefakturering og tilgang til historiske data og detaljerte rapporter som viser nøyaktig bilbruk.

Sikkerheten til de ansatte og leveransene i kjøretøyene øker også ved å alltid kunne gå inn og se hvilken rute de har kjørt, hvis noe går galt. Med en GPS-tracker installert vil også tyveri av kjøretøy med leveranser være mye enklere å finne.

{{cta(‘8861a8fb-4086-4770-9b01-70018b4d094d’)}}

3. Ta hjelp å få en skreddersydd løsning


Hvis selskapet ditt allerede har et logistikksystem, men ønsker spesifikke endringer for å imøtekomme forskjellige typer behov forårsaket av COVID-19-pandemien, trenger du en tilpasset løsning. Vårt utviklingsteam spesialiserer seg på å raskt og effektivt håndtere innkommende behov og ønsker når det kommer til integrasjoner for selskaper som jobber mye ute på feltet, og alt relatert til mobil arbeidsstyrke og ressursstyring.

Enten du trenger å lage en unik app, administrere bestillinger i løpet av sekunder med minimal datainnføring, tilpasse dashbordet for planlagte ruter eller sette opp et ETA-kort (for å overvåke flere ruter, status, fullført ruteprosent og trafikkforhold på veien), kan vi bygge det for deg.

Kontakt ProServices her.